pondělí 15. října 2012

Mávání křídly. Polňačka v Avadnil. Setkání po letech


Pátek 12. října - "Mávání křídly dělá z lidí anděly / Mávej těmi svými pořád tak krásně jako dosud / A schovej pod jedno to malé" - malé přáníčko do BCN.
Cesta do Avadnil - na Arájovu radu jsme to vzali od Vokivc - kvůli rekonstrukci mostu zničeného povodní. Ukázalo se ale, že fotbalové kabiny, které jsme hledali, jsou přesně na druhé straně potoka. Takže jsme Aráje pěkně proklínali, tedy až do chvíle než nám dobří mladí hoši z vesnice poradili cestu tzv. "polňačku", po které se můžeme dostat na druhý břeh oklikou. Pak jsme začali proklínat ty drobné mladé hochy. Neboť polňačka byla skoro jako tankodrom a já sebe viděl jako řidiče tanku v napínavém válečném filmu. Nasadil jsem vážný výraz odpovídající závažnosti filmové role a projel jsem to snad zdárně. Vybalancoval jsem to.

V Avadnil se volí ve fotbalových kabinách. Vzadu je takový malý sál, kde se hrává ping-pong nebo tu cvičí ženy. Projít se tam musí kolem nápisů "Hosté", "Rozhodčí" nebo "Langoše". Ale říkali nám, že už se tu volí naposled. Věčná škoda, bylo to příjemné prostředí a lidé též.

Ráno jsem si to mašíroval přes náměstí a najednou koukám, že vidím známou tvář. Byl to Kenámor. Vždycky jsem si říkal, jestli se s ním někdy ještě potkám a kde to bude. Že to bude u nás na náměstí, bych nečekal. Jaká je pravděpodobnost, že v Lípě potkáte někoho, kdo bydlí v Desné v Jizerských horách? Že se v jednu chvíli vyskytnete na jednom místě?
Hned jsme mazali na kafe. Povědět si o všem, co se událo za dlouhou dobu, co jsme se neviděli. A vzpomínali jsme. Třeba na historku, jak jsem o něm po Liberci rozhlašoval, že bude v Desný prodávat kulichy :) Je spokojenej, víc než bych si býval myslel. Říkal, že chuť po foťáku ho ani na chvilku ani jednou za tu dobu nepřepadla. To mě překvapilo. Takovej talent na focení, tolik různých ocenění a nakonec tak rád, že už nefotí. Pozoruhodné zákruty lidské duše i jedńoho osudu.

Žádné komentáře:

Okomentovat