úterý 26. dubna 2011

Drobky z posledních dní

Co jsem slyšel:

- "skorohororovou" rozhlasovou hru Vij, podle povídky od Gogola, která vypráví o tom, jak student Choma vymetá ďábla, jenž se usadil v těle mrtvé dcery jednoho statkáře...Musím se přiznat, že mi to docela nahánělo strach, šel z toho mráz po zádech a přitom to byla vlastně pohádka...(Rozhlas to vysílal na stanici Praha jako pohádku pro děti! Já to poslouchal až ve streamu) No, v Rusku je všechno zvláštní, asi i pohádky :) V rozhlasu si s ní ale dali evidentně práci, když mě to tak vyděsilo. V hlavní roli hrál I. Trojan a pojal to hodně obdodobně jako roli ve filmový pohádce Anděl Páně...ta podobnost tam byla víc než jasná. Jen s tím rozdílem, že Anděl Páně byla taková milá citlivá pohádka, a tohle spíš vypouštělo síru :)


- po čtení z pamětí Víta Tajovského mi rozhlas udělal další radost - uvádí dramatizaci McEwana, konkrétně jeho románu Nevinný, a to v pěti částech...Zatímco drtivou většinu her a čtení si pouštím až ve streamu na dobrou noc, první část Nevinnýho jsem čirou náhodou poslouchal před dvěma týdny na Vltavě v přímým přenosu, v autě cestou do Prahy. Další dvě části už "klasicky" ve streamu. Ivana Trojana je asi ve filmu, televizi a rozhlase furt málo, a tak v hlavní roli Nevinnýho je opět on :), ale nutno dodat, že tahle dramatizace je už z roku 2003! Mně se v tom Trojan líbí...ale ještě víc se mi líbí Ladislav Mrkvička...a hlavní ženskou roli má Zuzana Stivínová ("dvorní herečka" mého oblíbeného režiséra Vladimíra Michálka), celé to režíroval Ladislav Smoček. Literární předlohu neznám, od McEwana mám doma jen Dítě v pravý čas, nic dalšího jsem nečetl...tahle dramatizace mě zpočátku nadchla, teď se mi ale zdá, že je taková trochu statická, ale počkám s "hodnocením" až na úplný konec :)

- taky jsem poslouchal "veselohru" Pekařova žena. Není to vůbec můj šálek kávy, ale první část jsem doposlouchal a jak skončila, hned jsem si říkal, že mě strašně zajímá, jak to dopadne...takže druhou část, hned jak bude ve streamu, si pustím taky :) Doplňuji po několika dnech: druhou část už jsem si pustil a jsem spokojený. Pro úplnost: hlavní roli namluvil Václav Vydra, ale roztomilý úlohy v tom měli také Miroslav Táborský či Jiří Lábus

- na Vltavě se teď čte na pokračování Jan Maria Plojhar od Zeyera. Má to asi čtrnáct částí, aktuálně mám za sebou tři. Docela mě to ba, i když ne nijak horlivě, ale musel jsem si to přehrávat víckrát, často při tom ještě něco dělám a pak mám problém se na to soustředit. Jako knížku bych si to asi nepřečet, a tak jsem rád, že to "načtu" tímhle příjemným způsobem.
Doplňuji po několika dnech: aktuálně už mám za sebou osm částí a pocity asi zůstavají stejné: docela mě to ba, i když ne nijak horlivě.

- co mě hodně bavilo z těch rozhlasových věcí, to byla komedie Josefina podle Vladislava Vančury o mladé pouliční zpěvačce, která způsobí poprask na konzervatoři. To bylo parádní, mělo to vtip, švih, studentskou nevázanost a krásně se v tom zpívalo. Nádhera. Ta rozhlasová dramatizace je přitom už z roku 1957!!! Neuvěřitelné. Hráli v tom Věra Kubánková (Josefina), Petr Haničinec (Valentýn Valenta) a třeba i Rudolf Deyl ml., Otomar Korbelář ad.

- rozhlas teď vůbec rád sahává do svých archivů - mezi hrami pro děti je ve streamu "verneovka" Delfín, podle Verneovy povídky Rozrazili barikádu, o které jsem nikdy neslyšel...A tu hru rozhlas natočil už v roce 1975. Musím si pustit! Opět doplnění po několika dnech: Pustil jsem si a nic moc. Řekl bych, že: hodně slabá dramatizace hodně slabé verneovky. Všechen děj se odvíjel tak samozřejmě a bleskurychle, že člověk ani nemá šnaci se bát, být napnutý nebo se dojímat.

- docela bych rád věděl, co to vypovídá o mně, ale já si prostě nemůžu pomoct, jak rád hltám rozhlasové hry a čtení, tak si rád pouštím i rozhlasové pohádky :) V mým věku je to opravdu asi pikantní, ale co mám dělat, když některý mě fakt bavěj...Některé jsou mnohem mnohem lepší než sebelepší dramatizace vážných her...Teď naposled se mi hrozně moc líbila pohádka Čarovné dudy :)

Co jsem viděl:

- až teď jsem konečně viděl třetí závěrečný díl filmového Milénia - Dívka, která kopla do vosího hnízda, stažený z netu
- a ještě nějakou "béčkovou" americkou detektivku, která sice měla hvězdné obsazení - Samuel L. Jackson, Ed Harris, Eva Mendes, ale byla to taková "zmařená šance" a teď už si ani rychle nevzpomenu, jak se to jmenovalo v češtině, v originále se to jmenuje Cleaner...doplňuji český název: Zametač stop

Kde jsem byl:

- na velikonoční neděli v Horní Lužici, ale o tom až příště, teď snad jen malá fotoochutnávka




Žádné komentáře:

Okomentovat