středa 7. října 2009

Troška z posledních dní

Ač jsem tomu moc nevěřil, v sobotu byl ještě mimořádně krásný den. Chladnější, ale sluníčka bylo víc než jsem doufal. Na zahradě jsme grilovali, což ocenila především naše zvěř, zastoupená Luckou i Osvaldem.
Prima den mi pokazila až pozdě večer B. Je mi smutno z toho, co se z ní stalo. Strašně důležitá nafintěná slečinka.
A nechápu, co mě to popadlo, že jsem ji den poté napsal usmiřovací e-mail. Jsem blbej a vůl. Jasno jsem měl už dávno, tak proč to měnit. Nejen, že pro ní nemám místo tam, kde si pomyslně uchovávám svý nejbližší a nejmilejší, ale stoprocentně vím, že u lidí jako je ona, nestojím ani o přátelství s nimi.
Vždyť mám kolem sebe mraky lidí, kteří jsou milionkrát lepší než ona. Nikdy by do mě tolik nekopali jako ona, nekopli by ani jednou.
Strašně se za sebe stydím, protože jsem dříve věnoval tolik myšlenek jí, která si to vůbec nezaslouží, a úplně jsem zapomínal na ty, kteří mě celou tu dobu vlastně drželi nad vodou, na ty, kteří zůstali kamarády, i když by klidně mohli mávnout rukou a nechat mě být.

Tahle slova míří hlavně za M., mojí slunečnicovou VČ :) Strašně moc děkuju za poslední POTKÁNÍ SE. Děkuju, děkuju, děkuju. Já procházky miluju, to potvrdí, každý, kdo mě zná. A tohle byla sice hodně kraťounká a drobounká procházka, ale v nádherným počasí a krásným prostředí. Bylo to moc FAJN. Opravdu díky.

V pondělí se se mnou moc sympaticky loučili u nás na radnici, na tiskovce.
Já se v práci teď hrozně trápím, jak se blíží konec, baví mě to čím dál tím míň.
Dneska jsem byl v Liberci. Začal jsem tam den jako obvykle - zašel jsem do Bláhova pekařství na kakao :)

A byl jsem v knihovně - přinesl jsem si další várku knížek. Mám trochu obavu, že postupně přestěhuju celou krajskou knihovnu k sobě domů - i když to rozhodně není mým cílem :) Teď jsem to počítal - mám dvanáct výpůjček. A navíc teď koukám, že mi na kontě během dneška přistála další rezervace. Takže teď musím číst podle toho, do kdy se knihy musejí vracet, a pak se je případně pokusit prodloužit - pokud to půjde. Je-li na knížku rezervace, prodlužování nejde - čehož vlastně sám zneužívám, když mám obvykle tolik knih zarezervovaných.

Dneska jsem vrátil jen tři věci: do všeobecné knihovny komiksovou knihu Šíbr a pak taky Náhodné skutky statečné lásky, které jsem rychle přečetl, protože se četly nádherně. Úžasná knížka. A do hudební knihovny jsem vracel CD s rozhlasovou hrou Dva roky prázdnin. Podle mě jedna ze slabších rozhlasových Verneovek. Ovšem prima výkon Jiřího Ornesta a líbil se mi i rozhlasový Donniphan. A maličkatá role připadla Rudolfu Hrušínskému, on jí ale jako každou svou roli povýšil hooodně vysoko, byl opět úchvatný.

A jaké jsou moje knihovní novinky?
1) Michal Ajvaz: Cesta na jih
2) Sándor Márai: Deníky. Svazek I.
3) Karen Rose: Zemři!
4) Josef A. Zentrich: Třetí cesta ke zdraví aneb Ekologie duše
5) Jon Fosse: Mámení

Žádné komentáře:

Okomentovat